Дисципліна «Загальне ґрунтознавство» є обов`язковою науково-природничою дисципліною для студентів спеціальності 103 «Науки про Землю» і забезпечує формування знань та розумінь основних показників і властивостей ґрунтів, ґрунтових процесів і режимів, що лежать в основі формування конкретних представників ґрунтового покриву, методів і способів їх регулювання, з метою створення кращих умов для росту і розвитку рослин з одночасним забезпеченням заходів по збереженню і підвищенню ґрунтової родючості.
Метою викладання дисципліни «Загальне ґрунтознавство» є формування у студентів теоретичних і практичних знань основних показників, властивостей, режимів ґрунтів, методів управління ґрунтовими режимами з метою підвищення родючості ґрунтів.
Завданням дисципліни є здобуття відповідного обсягу теоретичних, методологічних знань та практичних навичок з діагностики стану ґрунтового покриву, раціонального використання ґрунтів, збереження та відновлення їх родючості.
Компетентності, якими повинен володіти здобувач:
1. Здатність використовувати базові знання ґрунтознавства, як підрозділу ґрунтознавчої науки;
2. Знання та розуміння основних біологічних і технологічних концепцій, правил і теорій, пов’язаних із вирощуванням сільськогосподарських рослин;
3. Здатність застосування знань і розуміння факту, що використовуючи ґрунт, як засіб виробництва, людина суттєво змінює ґрунтотворення, впливаючи безпосередньо,як на властивості ґрунту, його режими і родючість, так і на природні фактори, що визначають ґрунтотворення;
4. Здатність оцінювати, інтерпретувати й синтезувати теоретичну інформацію та практичні, виробничі і дослідні дані у життєдіяльності людини;
5. Здатність застосовувати методи статистичної обробки дослідних даних;
6. Здатність розв’язувати широке коло проблем та задач у процесі антропогенного впливу на ґрунти шляхом розуміння їх біологічних особливостей та використання як теоретичних, так і практичних методів.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен:
знати:
- основні геохімічні процеси, що лежать в основі формування ґрунтів;
- сутність процесу ґрунтотворення;
- сутність ґрунтових процесів і режимів, що лежать в основі формування конкретних представників ґрунтового покриву;
- основні показники властивостей ґрунтів;
- оптимальні показники родючості ґрунтів;
- заходи по збереженню та підвищеннюрівня родючості ґрунтів і їх раціональному використанню;
уміти:
- практично застосовувати знання про ґрунтовий покрив для вирішення різноманітних питань, пов’язаних з діяльністю людини;
- з урахуванням особливої ролі ґрунту у біосфері, розробляти заходи щодо збереження і підвищення родючості ґрунтів;
Міждисциплінарні зв’язки:дисципліна базується на фундаментальних дисциплінах – хімії, фізиці, біології, геології, фізіології рослин; має безпосередній тісний зв'язок з дисциплінами «Агрохімія», «Землеробство», «Рослинництво».
Дисципліна «Ґрунтознавство» є обов’язковою науково-природничою дисципліною для студентів спеціальності 201 „Агрономія” і забезпечує формування знань та розумінь основних ґрунтових процесів і режимів, що лежать в основі формування конкретних представників ґрунтового покриву, їх походження, географічного розповсюдження, властивостей, рівня родючості для розробки заходів щодо раціонального використання ґрунтів і підвищення їх родючості.
Метою викладання дисципліни «Ґрунтознавство» є формування у студентів теоретичних і практичних знань основних показників, властивостей, режимів ґрунтів, методів управління ґрунтовими режимами з метою підвищення родючості ґрунтів.
Завданням дисципліни є здобуття відповідного обсягу теоретичних, методологічних знань та практичних навичок з діагностики стану ґрунтового покриву, раціонального використання ґрунтів, збереження та відновлення їх родючості.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен:
знати:
- основні показники агрономічних властивостей ґрунтів;
- основні геохімічні процеси, що лежать в основі формування ґрунтів;
- сутність ґрунтових режимів;
- сутність ґрунтотворних процесів;
- агрогенетичну характеристику ґрунтів;
- агрохімічну характеристику ґрунтів;
- окультурення (підвищення родючості) ґрунтів;
- раціональне використання ґрунтів.
уміти:
- розробляти заходи щодо підвищення родючості ґрунтів;
практично застосовувати знання про ґрунтовий покрив для вирішення питань, пов’язаних з сільськогосподарською діяльністю людини.
Компетентності, якими повинен володіти здобувач:
1. Здатність використовувати базові знання ґрунтознавства, як підрозділу аграрної науки;
2. Знання та розуміння основних біологічних і агротехнологічних концепцій, правил і теорій, пов’язаних із вирощуванням сільськогосподарських рослин;
3. Здатність застосовувати знання і розуміння фізіологічних процесів сільськогосподарських рослин для розв’язання виробничих технологічних задач;
4. Здатність оцінювати, інтерпретувати й синтезувати теоретичну інформацію та практичні, виробничі і дослідні дані у галузях сільськогосподарського виробництва;
5. Здатність розв’язувати широке коло проблем та задач у процесі вирощування сільськогосподарських культур шляхом розуміння їх біологічних особливостей та використання як теоретичних, так і практичних методів.
Міждисциплінарні зв’язки: дисципліна базується на фундаментальних дисциплінах – хімії, фізиці, біології, фізіології рослин; має безпосередній тісний зв'язок з дисциплінами «Агрохімія», «Землеробство» «Рослинництво».
Дисципліна «Ґрунтознавство» є вибірковою науково-природничою дисципліною для студентів спеціальності 015 «Професійна освіта» спеціалізації 015.18 «Технологія виробництва і переробки продуктів сільського господарства» і забезпечує формування знань та розумінь основних показників і властивостей ґрунтів, ґрунтових процесів і режимів, що лежать в основі формування конкретних представників ґрунтового покриву, методів і способів їх регулювання, з метою створення кращих умов для росту і розвитку рослин з одночасним забезпеченням заходів по збереженню і підвищенню ґрунтової родючості.
Мета навчальної дисципліни - формування у студентів теоретичних і практичних знань основних показників, властивостей, режимів ґрунтів,
методів управління ґрунтовими режимами з метою підвищення родючості ґрунтів.
Компетентності:
1. здатність використовувати базові знання ґрунтознавства, як підрозділу аграрної науки для здійснення професійної діяльності в сфері виробництва та переробки продуктів сільського господарства;
2. здатність аналізувати ефективність рішень, пов’язаних з підбором та удосконаленням заходів з підвищення родючості ґрунтів та раціонального їх використання;
3. здатність збирати, оцінювати та інтерпретувати теоретичну та практичну (виробничу і дослідну) інформацію з метою вирішення широкого кола питань у галузи сільськогосподарського виробництва.
Програмні результати навчання:
1. володіти інформацією про сучасний стан земельних ресурсів України та принципи оптимізації структури сільськогосподарських угідь;
2. уміти обирати та застосовувати методи для визначення основних показників і властивостей ґрунтів; знати оптимальні показники родючості ґрунтів;
3. впорядковувати,узагальнювати та аналізувати матеріали польових і лабораторних досліджень, інтегрувати їх від спостереження до розпізнання, синтезу і моделювання;
4. уміти обирати і застосовувати необхідні заходи та розрахунки, спрямовані на регулювання рівня родючості ґрунтів;
5. застосовувати міжнародні та національні стандарти і практики в галузі сільськогосподарського виробництва.
Міждисциплінарні зв’язки: дисципліна базується на фундаментальних дисциплінах
– хімії, фізиці, біології, фізіології рослин; має безпосередній тісний зв'язок
з дисциплінами «Агрохімія», «Землеробство» «Рослинництво».
Дисципліна «Загальне ґрунтознавство» є обов`язковою науково-природничою дисципліною для студентів спеціальності 103 «Науки про Землю» і забезпечує формування знань та розумінь основних показників і властивостей ґрунтів, ґрунтових процесів і режимів, що лежать в основі формування конкретних представників ґрунтового покриву, методів і способів їх регулювання, з метою створення кращих умов для росту і розвитку рослин з одночасним забезпеченням заходів по збереженню і підвищенню ґрунтової родючості.
Метою викладання дисципліни «Загальне ґрунтознавство» є формування у студентів теоретичних і практичних знань основних показників, властивостей, режимів ґрунтів, методів управління ґрунтовими режимами з метою підвищення родючості ґрунтів.
Завданням дисципліни є здобуття відповідного обсягу теоретичних, методологічних знань та практичних навичок з діагностики стану ґрунтового покриву, раціонального використання ґрунтів, збереження та відновлення їх родючості.
Компетентності, якими повинен володіти здобувач:
1. Здатність використовувати базові знання ґрунтознавства, як підрозділу ґрунтознавчої науки;
2. Знання та розуміння основних біологічних і технологічних концепцій, правил і теорій, пов’язаних із вирощуванням сільськогосподарських рослин;
3. Здатність застосування знань і розуміння факту, що використовуючи ґрунт, як засіб виробництва, людина суттєво змінює ґрунтотворення, впливаючи безпосередньо, як на властивості ґрунту, його режими і родючість, так і на природні фактори, що визначають ґрунтотворення;
4. Здатність оцінювати, інтерпретувати й синтезувати теоретичну інформацію та практичні, виробничі і дослідні дані у життєдіяльності людини;
5. Здатність застосовувати методи статистичної обробки дослідних даних;
6. Здатність розв’язувати широке коло проблем та задач у процесі антропогенного впливу на ґрунти шляхом розуміння їх біологічних особливостей та використання як теоретичних, так і практичних методів.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен:
знати:
- основні геохімічні процеси, що лежать в основі формування ґрунтів;
- сутність процесу ґрунтотворення;
- сутність ґрунтових процесів і режимів, що лежать в основі формування конкретних представників ґрунтового покриву;
- основні показники агрономічних властивостей ґрунтів;
- оптимальні показники родючості ґрунтів;
- заходи по збереженню та підвищенню рівня родючості ґрунтів і їх раціональному використанню;
уміти:
- практично застосовувати знання про ґрунтовий покрив для вирішення різноманітних питань, пов’язаних з діяльністю людини;
- з урахуванням особливої ролі ґрунту у біосфері, розробляти заходи щодо збереження і підвищення родючості ґрунтів;
Міждисциплінарні зв’язки: дисципліна базується на фундаментальних дисциплінах – хімії, фізиці, біології, геології, фізіології рослин; має безпосередній тісний зв'язок з дисциплінами «Агрохімія», «Землеробство», «Рослинництво».