Передбачається
вивчення агрономічної характеристики, родючості, окультурювання, раціонального
використання. основних типів, підтипів, родів, видів, різновидностей, розрядів,
варіантів ґрунтів Полісся, Лісостепу, Степу України та її гірських територій
(Карпати, Крим).
Метою є формування у здобувачів теоретичних і практичних знань основних властивостей конкретних ґрунтів (дерново-підзолистих, опідзолених, болотних, торфових, чорноземних, каштанових, галогенних тощо), режимів, процесів управління розвитком для збереження і підвищення їх родючості у різних природно-кліматичних зонах України.
Завдання навчальної дисципліни зводиться до оволодіння сутністю розвитку ґрунтотворного процесу, який формує велику різноманітність ґрунтів у природних і агрогенних екосистемах Полісся, Лісостепу, Степу, гірських масивів Карпат і Криму, сухих Субтропіків, що обумовлює різні шляхи підвищення родючості ґрунтів і їх раціонального використання.
У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач повинен
знати:
сутність впливу природних умов на ґенезу ґрунтів та їх родючість;
основні ґрунтотворні процеси і ґрунти, які утворюються під їх впливом;
закономірності поширення ґрунтів;
класифікацію ґрунтів;
шляхи збереження і підвищення родючості ґрунтів та раціонального використання земель;
вміти:
діагностувати і виділяти на картах ґрунтів конкретні таксономічні одиниці класифікації ґрунтів (тип, підтип);
визначати виробничі можливості (рівень родючості) ґрунту;
користуватися картами ґрунтів конкретних господарських об’єктів та надавати необхідну інтерпретацію ґрунтам і ґрунтовим виділам на карті;
збирати, обробляти та аналізувати інформацію в області ґрунтознавства;
використовувати інформаційні технології, картографічні та геоінфор-маційні моделі в ґрунтознавстві.
Перелік компетентностей
Інтегральна компетентність
Здатність комплексно розв’язувати складні професійні задачі та практичні проблеми у сфері туризму і рекреації як в процесі навчання, так і в процесі роботи, що передбачає застосування теорій і методів системи наук, які формують туризмознавство, і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов.
Загальні компетентності
1. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
2. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.
3. Здатність діяти соціально відповідально та свідомо.
4. Здатність до критичного мислення, аналізу і синтезу.
5. Прагнення до збереження навколишнього середовища.
6. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
7. Здатність працювати в міжнародному контексті.
8. Навички використання інформаційних та комунікаційних технологій.
9. Вміння виявляти, ставити і вирішувати проблеми.
10. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
11. Здатність спілкуватися іноземною мовою.
12. Навички міжособистісної взаємодії.
13. Здатність планувати та управляти часом.
14. Здатність працювати в команді та автономно.
Спеціальні (фахові) компетентності
1. Володіти методами діагностики ґрунтів та діагностувати ґрунти в природі і користуватися картами ґрунтів різного масштабу під час туристичної діяльності.
2. Аналізувати вплив фізико-географічної обстановки на утворення ґрунтів та їх родючість.
3. Здатність до поєднання національних і міжнародних принципів діагностики ґрунтів.
4. Готовність до методологічно аргументованої зміни наукового і виробничого профілю професійної діяльності (здатність генерувати нові теоретично вагомі та практично запитані ідеї – креативність).
