Мета вивчення дисципліни – засвоєння студентами базових математичних знань: вироблення вміння розв’язувати задачі прикладних задач у професійній діяльності та навичок математичного дослідження; розвинення у студентів мислення; формування навичок використання повного об’єму інформації та комунікативних засобів у професійній діяльності.
Основними завданнями викладання дисципліни «Вища математика» є:
- оволодіння студентами основами математичного апарату;
- розвиток мислення;
- вироблення навичок самостійного вивчення наукової літератури з математики та її застосування.
В підготовці майбутніх фахівців землевпорядкування дисципліна «Вища математика» відіграє важливу роль. Програмні розділи математики: аналітична геометрія, математичний аналіз, теорія ймовірностей з основами математичної статистики дають необхідний математичний апарат для розв’язування теоретичних і практичних задач пов’язаних геодезією, землекористуванням та екологією навколишнього середовища. Оволодіння диференціальним численням функції однієї і багатьох змінних, методами моделювання дає можливість складати моделі різноманітних процесів та знаходити розв’язання екстремальних задач.
Для підготовки фахівців вищої кваліфікації, які мають хист для наукової роботи доцільно було б вивчення математики проводити в більш розширеному терміні за часом або в два етапи, тобто продовжити на старших (магістерських) курсах.
Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні:
знати: основні визначення, теореми і формули навчальної дисципліни;
вміти: розв’язувати типові задачі лінійної алгебри, аналітичної геометрії, математичного аналізу та теорії ймовірностей, користуватись математичним апаратом у процесі вивчення спеціальних дисциплін;
як майбутній фахівець, знаходити із численних методів та відповідних розділів математики потрібну інформацію для правильного розв’язання поставлених задач;
ефективно застосовувати сучасні математичні моделі в майбутній професійній діяльності та в прогнозуванні розвитку процесів, пов’язаних з землею.
На вивчення навчальної дисципліни відводиться 90годин /3 кредити ЄКТС.
Інформаційний обсяг навчальної дисципліни
Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:
1.Лінійна алгебра та аналітична геометрія.
2. Диференціальне та інтегральне числення.
3. Теорія ймовірностей.
Предметом вивчення навчальної дисципліни є вивчення загальних математичних мтодів та закономірностей, використання фундаментальних математичних основ для вивчення других математизованих дисциплін та побудова математичних моделей різноманітних математичних задач, що будуть виникати у фахівців даної спеціальності.
Мета і завдання навчальної дисципліни
Мета вивчення дисципліни – засвоєння студентами базових математичних знань: вироблення вміння розв’язувати задачі прикладних задач у професійній діяльності та навичок математичного дослідження; розвинення у студентів мислення; формування навичок використання повного об’єму інформації та комунікативних засобів у професійній діяльності.
Основними завданнями викладання дисципліни «Вища математика» є:
- оволодіння студентами основами математичного апарату;
- розвиток мислення;
- вироблення навичок самостійного вивчення наукової літератури з математики та її застосування.
В підготовці майбутніх фахівців землевпорядкування дисципліна «Вища математика» відіграє важливу роль. Програмні розділи математики: аналітична геометрія, математичний аналіз, теорія ймовірностей з основами математичної статистики дають необхідний математичний апарат для розв’язування теоретичних і практичних задач пов’язаних геодезією, землекористуванням та екологією навколишнього середовища. Оволодіння диференціальним численням функції однієї і багатьох змінних, методами моделювання дає можливість складати моделі різноманітних процесів та знаходити розв’язання екстремальних задач.
Для підготовки фахівців вищої кваліфікації, які мають хист для наукової роботи доцільно було б вивчення математики проводити в більш розширеному терміні за часом або в два етапи, тобто продовжити на старших (магістерських) курсах.
Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні:
знати: основні визначення, теореми і формули навчальної дисципліни;
вміти: розв’язувати типові задачі лінійної алгебри, аналітичної геометрії, математичного аналізу та теорії ймовірностей, користуватись математичним апаратом у процесі вивчення спеціальних дисциплін;
як майбутній фахівець, знаходити із численних методів та відповідних розділів математики потрібну інформацію для правильного розв’язання поставлених задач;
ефективно застосовувати сучасні математичні моделі в майбутній професійній діяльності та в прогнозуванні розвитку процесів, пов’язаних з землею.
На вивчення навчальної дисципліни відводиться 180годин /6 кредитів ЄКТС.
Інформаційний обсяг навчальної дисципліни
Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:
1.Лінійна алгебра та аналітична геометрія.
2.Диференціальне та інтегральне числення.
3. Теорія ймовірностей.
Рекомендована література.
1. Кудрявцев Л.Д. Курс математического анализа: учебник в 3 т. / Л.Д. Кудрявцев. – М.: Высшая школа, 1998.
2. Гмурман В.Е. Теория вероятностей и математическая статистика / В.Е. Гмурман. – М.: Наука, 1972.
3. Вища математика/ В.Л. Сизоненко та ін. – Харків: ХНАУ ім. В.В. Докучаєва, 2009.
Форма підсумкового контролю успішності навчання екзамен.