Для здобувачів першого (бакалаврського) рівня підготовки за спеціальністю 201 "Агрономія»
Спеціалізація: "Агрономія", "Плодоовочівництво", "Селекція і генетика с.-г. культур"
Факультет : Агрономічний
1. ОПИС НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
Найменування показників |
Галузь знань, напрям підготовки, освітньо-кваліфікаційний рівень |
Характеристика навчальної дисципліни |
|
Кількість кредитів -3 |
Галузь знань: 20 «Аграрні науки та продовольство»,
|
денна форма навчання |
заочна форма навчання |
Нормативна (за вибором) |
|||
Модулів - 3 |
Спеціальність: Агрономія ("Агрономія", "Плодоовочівництво", "Селекція і генетика с.-г. культур") |
Рік підготовки |
|
Змістових модулів - 3 |
1-й |
2-й |
|
|
Семестр |
||
Загальна кількість годин –72 |
1-й |
2-й |
|
Лекції |
|||
Тижневих годин для денної форми навчання: всього аудиторних-2 в т.ч. лекції – 1 лабораторні - 1 самостійна робота слухача – 3
|
Освітньо-кваліфікаційний рівень: "Бакалавр"
|
18 год. |
8 |
Лабораторні заняття |
|||
26 год. |
20 |
||
Самостійна робота |
|||
28 год. |
44 |
||
Індивідуальне завдання |
Індивідуальне завдання |
||
Вид контролю: |
|||
іспит |
іспит |
2. Мета та завдання навчальної дисципліни
Мета вивчення дисципліни – обґрунтування доцільності використання заходів, спрямованих на збільшення виробництва та підвищення якості продукції тваринництва, зниження її собівартості.
Завдання − отримання слухачами знань у галузі тваринництва з розведення сільськогосподарських тварин і птиці, організації їх повноцінної годівлі та ін. Кормовиробництво, опанування сучасних технологій виробництва і переробки окремих видів продукції тваринництва.
У результаті вивчення навчальної дисципліни слухач повинен:
знати: методи оцінювання поживності кормів, їх класифікацію та характеристику; технології виробництва тваринницької продукції; загальну будову та робочий процес засобів механізації;
вміти: визначати показники продуктивності тварин; використовувати основні дані відтворення стада для виробничого планування; обґрунтовувати вибір засобів механізації стосовно конкретних виробничих умов; давати економічну оцінку машин на стадіях їх використання; користуватися матеріалами зоотехнічного та технічного обліку для аналізу економічної ефективності галузі тваринництва.
Перелік компетентностей
Інтегральна компетентність: здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми з технології виробництва і переробки продукції тваринництва або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів зоотехнічної науки і характеризується комплексністю та невизначеністю умов
Загальні компетентності:
1. Здатність вчитися та оволодівати сучасними знаннями
2. Здатність застосовувати знання в практичних ситуаціях
3. Знання та розуміння предметної області та розуміння професії
4. Здатність до здійснення саморегуляції та ведення здорового способу життя, здатність до адаптації та дії в новій ситуації
5. Здатність до вибору стратегії спілкування; здатність працювати в команді; здатність працювати автономно; навички міжособистісної взаємодії
6. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт
7. Прагнення до збереження навколишнього середовища
8. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел
9. Здатність виявляти ініціативу та підприємливість
Спеціальні (фахові) компетентності
1. Здатність до складання раціонів для різних видів і статево-вікових груп тварин та організації нормованої їх годівлі з урахуванням річної потреби підприємства в кормах
2. Здатність застосовувати різні системи та способи утримання сільськогосподарських тварин та контролювати і оптимізувати мікроклімат технологічних приміщень
3. Здатність застосовувати базові знання з економіки, організації, менеджменту, безпеки життєдіяльності, охорони праці у виробництві та переробці продукції тваринництва
4. Здатність застосовувати знання з фізіології ссавців в сучасних технологіях виробництва продукції тваринництва
5. Здатність застосовування знань з організації і управління технологічними процесами переробки продукції тваринництва
6. Здатність до розуміння принципів роботи технологічного обладнання, володіння прогресивними методами його підбору та експлуатації
7. Здатність до ділових комунікацій з фахівцями в галузі виробництва та переробки продукції тваринництва, уміння вести дискусію па професійну тематику
Міждисциплінарні зв’язки: “Кормовиробництво", «Механізація виробничих процесів у тваринництві», Безпека життєдіяльності, Охорона праці та ін..
3. Програма навчальної дисципліни
Змістові модулі |
Питання для вивчення |
|
Поряд-ковий номер |
Назва |
|
1 |
Розведення сільськогосподарських тварин |
Конституція і екстер’єр сільськогосподарських тварин. Поняття про породу. Методи розведення тварин. Добір та підбір. Відтворення у тваринництві. |
2 |
Корми і годівля сільськогосподарських тварин |
Поняття про корми і кормові продукти, їх поживність та значення для тварин. Нормування годівлі різних видів сільськогосподарських тварин та основні принципи складання раціонів. |
3 |
Технології виробництва продукції тваринництва |
Технологія виробництва продукції від різних видів сільськогосподарських тварин і птиці. |
Для здобувачів першого (бакалаврського) рівня
підготовки за спеціальністю 201 "Агрономія»
Спеціалізація: "Агрономія",
"Плодоовочівництво", "Селекція і генетика с.-г. культур"
Факультет : Агрономічний
РОБОЧИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ПЛАН
УЧБОВОЇ ПРАКТИКИ
Всього годин по плану |
18 |
Диференційована оцінка |
залік |
Закріплені викладачі - доцент Ковтун С.Б.
Дисципліна "Бджільництво" для слухачів за напрямом підготовки «Бакалавр», за спеціальністю 202 «Захист і карантин рослин»
ОПИС НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
Найменування показників |
Галузь знань, напрям підготовки, освітньо-кваліфікаційний рівень |
Характеристика навчальної дисципліни |
|
Кількість кредитів 2,5 |
Галузь знань 0901 «Сільське господарство і лісництво» |
денна форма навчання |
заочна форма навчання |
Нормативна (за вибором) |
|||
| |||
Модулів 4 |
Спеціальність 202 «Захист рослин»
|
Рік підготовки |
|
Змістових модулів 4 |
4-й |
5-й |
|
Індивідуальне науково-дослідне завдання: 1 шт. |
Семестр |
||
Загальна кількість годин – 90 |
1-й |
2-й |
|
Лекції |
|||
Годин для денної форми навчання Тижневих – 4 Всього аудиторних-44 в т.ч. лекції – 22 практичні - 22 Самостійна робота студента – 44 |
Освітньо-кваліфікаційний рівень: "Бакалавр"
|
22 год. |
4 год. |
Лабораторні заняття |
|||
22 год. |
4 год. |
||
Самостійна робота |
|||
44 год. |
24 год. |
||
Вид контролю: |
|||
залік |
залік |
МЕТА ТА ЗАВДАННЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
Мета вивчення дисципліни – отримання студентами комплексу знань, які дозволять ефективно використовувати бджіл для підвищення ефективності галузі рослинництва та отримання продукції бджільництва.У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен:
знати біологічні особливості організму бджіл та біології бджолиної сім’ї; роль і значення бджільництва в системі агропромислового комплексу; основні проблеми утримання бджіл протягом року; основні питання організації кормової бази і використання бджіл для опилення ентомофільних культур; особливості розведення бджіл та племінної роботи на пасіці;
вміти - на основі набутих знань чітко визначати стан бджолиної сім’ї у різні пори року; давати самостійну оцінку різним концепціям, теоріям і напрямам у бджільництві з позиції сучасних наукових досягнень; володіти основами формування нових бджолиних сімей, вміти організовувати підгодівлю бджолосімей та оцінювати медові запаси місцевості та наявність на ній медоносних рослин; орієнтуватися в організації проведення ветеринарних профілактичних заходів по запобіганню хвороб бджіл, володіти прийомами отримання та зберігання продуктів бджільництва.
Бджільництво як наука тісно пов’язується із знаннями студентів з таких дисциплін як ентомологія, ботаніка, фізіологія тварини і рослин, розведення сільськогосподарських тварин, захист рослин.
Перелік компетентностей
Інтегральна компетентність: здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми з технології виробництва і переробки продукції тваринництва або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів зоотехнічної науки і характеризується комплексністю та невизначеністю умов
Загальні компетентності:
1. Здатність вчитися та оволодівати сучасними знаннями
2. Здатність застосовувати знання в практичних ситуаціях
3. Знання та розуміння предметної області та розуміння професії
4. Здатність до здійснення саморегуляції та ведення здорового способу життя, здатність до адаптації та дії в новій ситуації
5. Здатність до вибору стратегії спілкування; здатність працювати в команді; здатність працювати автономно; навички міжособистісної взаємодії
6. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт
7. Прагнення до збереження навколишнього середовища
8. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел
9. Здатність виявляти ініціативу та підприємливість
Програма навчальної дисципліни
Змістові модулі |
Питання для вивчення |
|
№ п/п |
Назва |
|
1 |
Біологія бджолиної сім’ї. Утримання та розведення бджіл. |
Значення бджільництва (вступна лекція). Бджолина сім’я та значення окремих особин. Догляд за бджолами, їх розведення та технологія утримання протягом року. |
2 |
Кормова база бджільництва. Ви-користання бджіл для запилення ентомофільних культур |
Види та характеристика медоносних рослин. Значення бджіл для запилення сільгоспкультур у рослинництві. |
3 |
Характеристика продукції бджільництва. Заготівля, зберігання та вимоги до якості продукції бджільництва. |
Види продукції бджільництва та їх характеристика. Вимоги стандартів до якості продукції бджільництва. |
4 |
Хвороби та шкідники бджіл. Організація та планування виробництва у бджільництві |
Негативні фактори навколишнього сере-довища у бджільництві та захворювання бджіл. Планування виробництва у бджіл-ництві та його нормативно-правова база. |
Дисципліна "Технологія тваринництва" для здобувачів першого (бакалаврського) рівня підготовки за спеціальністю 193 "Геодезія та землеустрій"
Опис навчальної дисципліни
Найменування показників |
Галузь знань, напрям підготовки, освітньо-кваліфікаційний рівень |
Характеристика навчальної дисципліни |
||
Кількість кредитів -1,4 |
Галузь знань: Архітектура та будівництво, 19
|
денна форма навчання |
заочна форма навчання |
|
Нормативна (за вибором) |
||||
|
||||
Модулів 3 |
Спеціальність: 193 "Геодезія та землеустрій"
_____________________
|
Рік підготовки |
||
Змістових модулів 3 |
2-й |
|
||
Індивідуальне науково-дослідне завдання: ІНДЗ |
Семестр |
|||
Загальна кількість годин –60 |
4-й |
- |
||
Лекції |
||||
Годин для денної форми навчання Тижневих – 4 Всього аудиторних-40 в т.ч. лекції – 18 практичних - 22 Самостійна робота студента – 20
|
Для здобувачів першого (бакалаврського) рівня підготовки |
18 год. |
4 |
|
Практичні заняття |
||||
22 год. |
4 |
|||
|
|
|||
Самостійна робота |
||||
год. |
год |
|||
20 |
20 |
|||
Вид контролю: |
||||
залік |
залік |
Мета та завдання
навчальної дисципліни
Мета вивчення дисципліни – обґрунтування доцільності
використання заходів по землеустрою, спрямованих на збільшення виробництва та
підвищення якості продукції тваринництва, зниження її собівартості.
Завдання − отримання
студентами знань у галузі тваринництва з розведення сільськогосподарських
тварин і птиці, організації їх повноцінної годівлі та кормовиробництва,
опанування сучасних технологій виробництва окремих видів продукції
тваринництва.
У результаті вивчення
навчальної дисципліни студент повинен:
знати: методи оцінювання поживності кормів, їх класифікацію та
характеристику; технології виробництва тваринницької продукції; загальну будову
та робочий процес засобів механізації;
вміти: визначати показники продуктивності тварин;
використовувати основні дані відтворення стада для виробничого планування;
обґрунтовувати вибір засобів механізації стосовно конкретних виробничих умов;
давати економічну оцінку машин на стадіях їх використання; користуватися
матеріалами зоотехнічного та технічного обліку для аналізу економічної
ефективності галузі тваринництва.
Перелік
компетентностей
Інтегральна
компетентність:
здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми з
технології виробництва і переробки продукції тваринництва або у процесі
навчання, що передбачає застосування теорій та методів зоотехнічної науки і
характеризується комплексністю та невизначеністю умов
Загальні компетентності:
1. Здатність вчитися та
оволодівати сучасними знаннями
2. Здатність
застосовувати знання в практичних ситуаціях
3. Знання та розуміння предметної
області та розуміння професії
4. Здатність до здійснення
саморегуляції та ведення здорового способу життя, здатність до адаптації та дії
в новій ситуації
5. Здатність
до вибору стратегії спілкування; здатність працювати в команді; здатність
працювати автономно; навички міжособистісної
взаємодії
6. Здатність оцінювати та
забезпечувати якість виконуваних робіт
7. Прагнення до
збереження навколишнього середовища
8. Здатність до пошуку,
оброблення та аналізу інформації з різних джерел
9. Здатність виявляти
ініціативу та підприємливість
Спеціальні (фахові) компетентності
1. Здатність
до складання раціонів для різних видів і статево- вікових груп тварин та
організації нормованої їх годівлі з урахуванням річної потреби підприємства в
кормах
2. Здатність
застосовувати різні системи та способи утримання сільськогосподарських тварин та
контролювати і оптимізувати мікроклімат технологічних приміщень
3. Здатність
застосовувати базові знання з економіки, організації, менеджменту, безпеки життєдіяльності, охорони
праці у виробництві та переробці продукції тваринництва
4. Здатність
застосовувати знання з фізіології ссавців в сучасних технологіях виробництва продукції
тваринництва
5. Здатність
застосовування знань з організації і управління технологічними процесами
переробки продукції тваринництва
6. Здатність до розуміння
принципів роботи технологічного обладнання, володіння прогресивними методами
його підбору та експлуатації
7. Здатність
до ділових комунікацій з фахівцями в галузі виробництва та переробки продукції
тваринництва, уміння вести дискусію па професійну тематику
Міждисциплінарні зв’язки: “Анатомія та фізіологія
сільськогосподарських тварин і птиці”, “Біохімія”, “Генетика і селекція у
тваринництві”, “Технології виробництва різних видів продукції тваринництва і
птахівництва”, «Корми і годівля сільськогосподарських тварин і птиці»,
«Механізація виробничих процесів у тваринництві», Безпека життєдіяльності,
Охорона праці та ін..
Структура навчальної дисципліни
Назви змістових модулів і тем |
Кількість годин |
||||||||||||||
денна форма |
заочна форма |
||||||||||||||
усьо-го |
у тому числі |
усно-го |
у тому числі |
||||||||||||
л |
лаб |
пр. |
с. р. |
л |
лаб |
інд. |
с. р. |
||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
|||||
Змістовий модуль 1. Вступ. Розведення сільськогосподарських тварин |
|||||||||||||||
Тема 1. Стан розвитку тваринництва в Україні. Походження с.-г. тварин. Загальні поняття про конституцію та екстер’єр с.-г. тварин. Особливості індивідуального розвитку тварин. Поняття про породу та її структуру. |
3 |
1 |
|
2 |
- |
3 |
1 |
|
|
2 |
|||||
Тема 2. Поняття про добір та підбір. Методи розведення у тваринництві Відтворення у тваринництві. |
5 |
2 |
|
2 |
1 |
2 |
|
|
|
2 |
|||||
Разом за змістовим модулем 1 |
8 |
3 |
|
4 |
1 |
5 |
1 |
- |
|
4 |
|||||
Змістовий модуль 2. Корми і годівля сільськогосподарських тварин |
|||||||||||||||
Тема 1. Поживність корму. Способи оцінки поживності корму |
4 |
1 |
|
6 |
2 |
3 |
|
1 |
|
2 |
|||||
Тема 2. Корми і кормові продукти. Їх характеристика, походження та застосування у тваринництві. |
6 |
4 |
|
1 |
4 |
4 |
1 |
1 |
|
2 |
|||||
Тема 3. Годівля с.-г. тварин і птиці. Принципи годівлі та її нормування. Раціони годівлі. |
8 |
2 |
|
4 |
3 |
3 |
|
1 |
|
2 |
|||||
Разом за змістовим модулем 2 |
18 |
7 |
|
11 |
9 |
10 |
1 |
3 |
|
6 |
|||||
Змістовий модуль 3. Технології виробництва продукції тваринництва |
|||||||||||||||
Тема 1. Технологія виробництва молока. |
6 |
2 |
|
2 |
2 |
4 |
1 |
1 |
|
2 |
|||||
Тема 2. Технологія виробництва яловичини |
6 |
2 |
|
2 |
2 |
3 |
1 |
|
|
2 |
|||||
Тема 3. Технологія виробництва свинини |
6 |
2 |
|
2 |
2 |
2 |
|
|
|
2 |
|||||
Тема 4. Технологія виробництва продукції вівчарства |
5 |
1 |
|
1 |
2 |
2 |
|
|
|
2 |
|||||
Тема 5. Технологія виробництва курячих яєць та м’яса птиці |
5 |
1 |
|
- |
2 |
2 |
|
|
|
2 |
|||||
Разом за змістовим модулем 3 |
24 |
8 |
|
7 |
10 |
13 |
2 |
1 |
|
10 |
|||||
Усього годин |
48 |
18 |
|
22 |
20 |
28 |
4 |
4 |
|
20 |
|||||
ТЕМИ ПРАКТИЧНИХ ЗАНЯТЬ
№ |
Тема |
Перелік завдань |
Кіль-кість годин |
Методичне і технічне забезпе-чення* |
|
Змістовий модуль 1 Розведення сільськогосподарських тварин |
4 |
|
|||
1. |
Конституція та екстер’єр. Індивідуальний розвиток с.-г. тварин |
1.1. Конституція і екстер’єр сільсь-когосподарських тварин. Визначен-ня живої маси тварин вимірюваль-ними засобами. 1.2. Ріст і розвиток тварин. Визна-чення абсолютних та відносних при-ростів живої маси худоби та свиней. |
2
2 |
[3], с. 12-18, 21-23
[3], с. 19-21
|
|
|
Змістовий модуль 2 Корми і годівля сільськогосподарських тварин |
11 |
|
||
2. |
Поняття про поживність корму. |
2.1. Хімічний склад кормів 2.2. Класифікація кормів та їх характеристика. |
1 7
|
[3], с.61-63 [3], с.63-77 |
|
3. |
Принципи годівлі с.-г. тварин. |
3.1. Годівля дійних корів. 3.2. Розрахунок потреби в кормах і ріллі на молочному комплексі. |
2 1
|
[3], с.78-81 с. 81-83 |
|
Змістовий модуль 3 Технології виробництва продукції тваринництва |
7 |
|
|||
8. |
Технологія виробництва молока. |
8.1. Молочна продуктивність вели-кої рогатої худоби. Облік молочної продуктивності. |
2 |
[3], с. 24-30
|
|
9. |
Технологія виробництва яловичини |
9.1. М’ясна продуктивність великої рогатої худоби. Забійні показники м’ясної продуктивності. |
3 |
[3], с. 30-39
|
|
10 |
Технологія виробництва продукції вівчарства |
10.1. Вовнова та м’ясна продуктивність овець.
|
2 |
[3], с. 56-58
|
|
|
Разом |
|
22 |
|
|
Навчальна дисципліна "Технології в тваринництві" для здобувачів першого (бакалаврського) рівня підготовки за спеціальністю
101 «Екологія»
Опис навчальної дисципліни
Найменування показників |
Галузь знань, напрям підготовки, освітньо-кваліфікаційний рівень |
Характеристика навчальної дисципліни |
Кількість кредитів - 3 |
Галузь знань: 10 «Природничі науки» |
денна форма навчання |
Нормативна (за вибором) |
||
Модулів 3 |
Спеціальність: 101 «Екологія»
|
Рік підготовки |
Змістових модулів 3 |
4-й |
|
Індивідуальне науково-дослідне завдання: ІНДЗ |
Семестр |
|
Загальна кількість годин –90 |
2-й |
|
Лекції |
||
Годин для денної форми навчання Тижневих – 2 Всього аудиторних- 44 в т.ч. лекції – 22 практичних - 22 Самостійна робота студента – 46 в т.ч. індивідуальне завдання - 8 |
Для здобувачів першого (бакалаврського) рівня підготовки |
22 год. |
Лабораторно-практичні заняття |
||
22 год. |
||
Самостійна робота |
||
44 год. |
||
Види контролю: |
||
поточний, проміжний, залік |
Мета та завдання навчальної дисципліни
Мета вивчення дисципліни – обґрунтування доцільності використання технологічних прийомів утваринництві, спрямованих на збільшення виробництва та підвищення якості продукції тваринництва, її економічної ефективності та збереження навколишнього середовища.
Завдання вивчення дисципліни − отримання студентами знань у галузі тваринництва із застосуванням біотехнологій:
·
у розведенні
сільськогосподарських тварин і птиці;
·
з організації повноцінної годівлі тварин і
птиці та кормовиробництва;
·
для виробництва і первинної
переробки
тваринницької продукції;
·
по утилізації відходів виробництва і
переробки продукції тваринництва.
У результаті вивчення
навчальної дисципліни студент повинен:
знати: застосування технологій у розведенні та відтворенні
сільськогосподарських тварин і птиці; технології у виробництві кормів та
кормових добавок; технології виробництва тваринницької продукції; загальну
будову та робочий процес засобів механізації; безвідходні і екологічно безпечні
біотехнології утилізації відходів виробництва і переробки продукції
тваринництва
вміти: визначати показники продуктивності тварин;
використовувати основні дані відтворення стада для виробничого планування;
обґрунтовувати вибір засобів механізації стосовно конкретних виробничих умов;
давати економічну оцінку машин на стадіях їх використання; користуватися
матеріалами зоотехнічного обліку для аналізу економічної ефективності галузі
тваринництва.
Дисципліна "Бджільництво" для для здобувачів першого (бакалаврського) рівня підготовки за спеціальністю 201 "Агрономія".
Спеціалізація: "Агрономія",
"Плодоовочівництво", "Селекція і генетика с.-г. культур"
Факультет : Агрономічний
Мета вивчення дисципліни – отримання студентами комплексу знань, які дозволять ефективно використовувати бджіл для підвищення ефективності галузі рослинництва та отримання продукції бджільництва.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен:
знати біологічні особливості організму бджіл та біології бджолиної сім'ї; роль і значення бджільництва в системі агропромислового комплексу; основні проблеми утримання бджіл протягом року; основні питання організації кормової бази і використання бджіл для опилення ентомофільних культур; особливості розведення бджіл та племінної роботи на пасіці;
вміти - на основі набутих знань чітко визначати стан бджолиної сім’ї у різні пори року; давати самостійну оцінку різним концепціям, теоріям і напрямам у бджільництві з позиції сучасних наукових досягнень; володіти основами формування нових бджолиних сімей, вміти організовувати підгодівлю бджолосімей та оцінювати медові запаси місцевості та наявність на ній медоносних рослин; орієнтуватися в організації проведення ветеринарних профілактичних заходів по запобіганню хвороб бджіл, володіти прийомами отримання та зберігання продуктів бджільництва.
Бджільництво як наука тісно пов’язується із знаннями студентів з таких дисциплін як ентомологія, ботаніка, фізіологія тварини і рослин, розведення сільськогосподарських тварин, захист рослин.
Перелік компетентностей
Інтегральна компетентність: здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми з технології виробництва і переробки продукції бджільництва або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів зоотехнічної науки і характеризується комплексністю та невизначеністю умов
Загальні компетентності:
1. Здатність вчитися та оволодівати сучасними знаннями
2. Здатність застосовувати знання в практичних ситуаціях
3. Знання та розуміння предметної області та розуміння професії
4. Здатність до здійснення саморегуляції та ведення здорового способу життя, здатність до адаптації та дії в новій ситуації
5. Здатність до вибору стратегії спілкування; здатність працювати в команді; здатність працювати автономно; навички міжособистісної взаємодії
6. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт
7. Прагнення до збереження навколишнього середовища
8. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел
9. Здатність виявляти ініціативу та підприємливість
Спеціальні (фахові) компетентності
1. Здатність застосовувати різні системи та способи утримання бджіл
2. Здатність застосовувати базові знання з економіки, організації, менеджменту, безпеки життєдіяльності, охорони праці у виробництві та переробці продукції бджільництва
3. Здатність застосовувати знання з будови та фізіології бджіл в сучасних технологіях виробництва продукції бджільництва
4. Здатність до розуміння принципів роботи технологічного обладнання, володіння прогресивними методами його підбору та експлуатації
5. Здатність до ділових комунікацій з фахівцями в галузі бджільництва, уміння вести дискусію на професійну тематику
Міждисциплінарні зв’язки: “Ентомологія”, «Механізація виробничих процесів у тваринництві», Безпека життєдіяльності, Охорона праці та ін.