Метою викладання навчальної дисципліни «Психологія управління» є формування у майбутніх фахівців системних уявлень про психологічні закономірності управлінської діяльності; розкриття специфіки використання психологічних знань у структурі діяльності керівника; формування умінь щодо аналізу психологічних причин, які лежать в основі психології управління.
Основними завданнями вивчення дисципліни
«Психологія управління» є формування у майбутніх фахівців системи спеціальних
знань щодо психосоціологічних підходів у сучасній управлінській парадигмі,
ознайомлення з психологічними проблемами, що виникають в управління
організаціями, набуття психологічних знань про соціальні взаємодії в
управлінській діяльності та особливості управлінського спілкування.
Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні:
знати :
- психологічні вимоги щодо особистості керівника, його соціально-психологічні функції в організації;
- типи лідерства і стилі керівництва;
- типології особистості і особливості особистісних відносин;
- причини виникнення конфліктів і засоби управління ними;
- особливості управлінського спілкування і сучасні тенденції у психології спілкування.
вміти:
- налагоджувати ефективну комунікацію у процесі управління;
- використовувати технологію розроблення, прийняття та реалізації управлінських рішень;
- організовувати профілактику конфліктів;
- управляти розвитком трудового колективу;
застосовувати психологічні методи оцінювання персоналу.Навчальна дисципліна розкриває теоретичні
основи психології, аспекти і різні підходи, погляди й позиції вчених на те чи
інше питання психологічної науки, явище, проблему. Це дає змогу студентами не
лише осмислити їх, а й сформувати широкий психологічний кругозір. З акцентовано
увагу на прикладних аспектах психології. Це зумовлено тим, що психологічні
проблеми в сучасних умовах набувають нового звучання. Фактично, нині немає
таких сфер і галузей, які не потребували б втручання психологів.
Мета: формування знань та вмінь щодо структури та напрямів реформування вищої освіти; теоретичних, організаційно-процесуальних, методичних засад процесу навчання і виховання студентської молоді, її наукової та професійної підготовки відповідно до державних стандартів, потреб суспільства; формування психолого-педагогічної готовності здобувачів третього (освітньо-наукового) рівня до викладацької та науково-педагогічної діяльності.
Завдання: озброєння майбутніх викладачів і науковців методологією педагогічної науки, знаннями основних педагогічних категорій і понять, закономірностей функціонування системи вищої освіти і її складових, ознайомлення з інноваційними технологіями, формами організації, методами, засобами навчання, виховання, управління в системі вищої освіти; розвиток професійного мислення, формування у них розуміння високої значущості педагогічної праці у суспільному прогресі людства, розвиток практичних умінь і навичок творчого дослідницького підходу до організації педагогічної діяльності в умовах вищої школи.
Згідно з вимогами освітньо-наукової програми здобувачі повинні:
знати:
– перспективи розвитку вищої освіти в Україні в контексті інтеграції у європейський освітній простір;
– компоненти та джерела змісту навчання;
– теоретичні і організаційно-процесуальні, методичні засади навчально-виховного процесу у закладах вищої освіти України;
– актуальні завдання дидактики вищої школи та підходи до їх реалізації;
– сутність технологічного підходу до здійснення педагогічної діяльності в умовах закладу вищої освіти;
– методи навчання: їх класифікацію, функції, специфіку вибору;
– особливості науково-дослідної та самостійної роботи здобувачів вищої освіти;
– види і форми контролю у ЗВО;
– психолого-педагогічні особливості здобувачів вищої освіти, студентських груп та керівництва ними; організаційне та змістово-методичне забезпечення позанавчальної виховної роботи у ЗВО.
уміти:
– моделювати та здійснювати педагогічний експеримент, правильно і ефективно обирати та застосовувати методи науково-педагогічного дослідження;
– розробляти та проводити лекційне та практичне заняття з дисципліни спеціалізації, визначати його методичне забезпечення;
– узагальнювати та використовувати передовий педагогічний досвід і сучасні досягнення вітчизняної і зарубіжної педагогічної науки;
– правильно обирати та застосовувати методи і форми організації навчально-виховного процесу у вищій школі.
