Метою вивчення курсу «Соціологія» є оволодіння ключовими соціологічними поняттями, розуміння їх змісту, формування навичок використання соціологічних знань у сфері професійної діяльності та в повсякденному житті.
Завдання:
· розкрити специфіку соціологічного підходу до аналізу суспільства, соціальних груп і відносин;
· навчити студентів розуміти категоріальний апарат соціології;
· навчити студентів самостійно аналізувати соціальні проблеми, тенденції розвитку суспільства.
У результаті вивчення даного курсу студент повинен
знати:
1) міждисциплінарні зв’язки соціології з філософією, психологією та іншими науками;
3) напрями використання соціологічних знань в умовах сучасного суспільства.
вміти:
1) аналізувати й оцінювати соціальні явища і процеси за допомогою категорій, понять, термінів соціології;
2) аналізувати соціальні нерівності, соціальну структуру і стратифікаційні зміни у суспільстві;
3) давати характеристику соціальних інститутів сучасного суспільства;
4) оцінювати соціальне середовище і соціальні відносини з використанням соціологічного знання.

Метою курсу є формування знань і умінь з організації, підготовки і проведення різних типів соціологічних досліджень.
Завдання – сформувати уявлення про суть соціологічного дослідження і характерні особливості його різновидів; про логіку організації і проведення соціологічних досліджень; сформувати практичні навички розробки програми соціологічного дослідження; засвоїти принципи вибіркового методу, типи та особливості побудови вибіркової сукупності; засвоїти типи шкал; сформувати чіткі уявлення про різноманітні методи збору соціологічних даних (опитування, спостереження, аналіз документів, тестування та експеримент тощо); сформувати цілісне уявлення про процес аналізу соціологічних даних і їх використання.
Мета та завдання досягаються через забезпечення єдності теоретичних та практичних підходів і рівнів аналізу, математико-статистичних засобів і моделей, а також перспективної оцінки організації, проведення та можливостей використання результатів соціологічного дослідження в соціальній практиці.
Навчальна дисципліна спрямована на формування таких компетентностей:
загальних:
- здатність до критичного осмислення основних теорій, принципів, методів і понять у навчанні і професійній діяльності;
- здатність працювати з інформацією з використанням новітніх інформаційних та комунікаційних технологій;
фахових:
- здатність розробити програму соціологічного дослідження;
- здатність до самостійного пошуку та критичного опрацювання, аналізу й узагальнення соціальної інформації з різних джерел;
- здатність готувати та здійснювати презентацію результатів досліджень;
- здатність використовувати спеціалізоване програмне забезпечення в освітній, дослідницькій та інших сферах професійної діяльності;
- здатність дотримуватися у своїй діяльності норм професійної етики соціолога.
Отже, навчальна дисципліна орієнтована на досягнення наступних програмних результатів навчання:
- досліджувати сучасні соціальні процеси і явища з використанням новітніх методів соціологічного аналізу;
- проводити соціальну експертизу, моніторинг та оцінювання соціальних проектів і програм;
- володіти соціолого-математичними методами аналізу соціальної інформації;
- готувати аналітичні довідки, звіти та інші матеріали за результатами соціологічних досліджень соціальних проблем сучасного суспільства;
- збирати й аналізувати соціальну інформацію; обґрунтовувати управлінські рішення;
- провадити дослідницьку та/або інноваційну діяльність в команді або індивідуально.
