Рівень
вищої освіти – перший (бакалаврський)
Спеціальність – 073 «Менеджмент»
Спеціальність – 242 «Туризм»
Спеціальність – 281 «Публічне управління та
адміністрування»
Метою викладання навчальної дисципліни «Економічна теорія» є отримання здобувачами ґрунтовних економічних знань, формування у них логіки економічного мислення і економічної культури, навчання їх базовим методам пізнання і аналізу економічних процесів, вмінню приймати обґрунтовані рішення з приводу економічних проблем, пов'язаних з їх майбутньою практичною діяльністю.
1.2. Основними завданнями вивчення дисципліни є:
- набуття належних навичок раціональної економічної поведінки, виходячи з концептуальних основ ринкової економіки,
- розуміння особливостей функціонування сучасних ринків та утворення цін на послуги праці, капіталу, природних ресурсів відповідно до типу ринкової структури;
- набуття навичок аналізу агрегованих показників, визначення чинників і наслідків макроекономічного розвитку господарських систем, а також можливостей держави коригувати цей розвиток відповідно до цілей та пріоритетів економічної політики.
У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач повинен:
знати:
– понятійно-категоріальний апарат дисципліни;
– економічні закони, які управляють виробництвом, розподілом, обміном і споживанням життєвих благ у різних економічних системах;
– механізм дії і використання економічних законів на макро- і мікрорівнях для досягнення максимального соціально-економічного ефекту;
– стратегічні тенденції еволюції соціально-економічних систем у XXI столітті.
уміти:
– науково обґрунтувати загальні основи економічного життя суспільства;
– розкрити закономірності розвитку суспільного виробництва;
– з’ясувати механізм дії економічних законів і механізм використання їх людьми у процесі господарської діяльності;
– визначати істотні риси основних соціально-економічних систем;
– розуміти проблему необхідності ефективного використання суспільством обмежених економічних ресурсів і шляхів досягнення максимальних кінцевих результатів щодо задоволення людських потреб, які невпинно зростають.
– з’ясувати роль економічної теорії у розробці шляхів формування соціально-орієнтованої економічної системи суспільства.
Спеціальність - 071 «Облік і оподаткування»
Передбачається вивчення теоретичних основ аграрної політики, обґрунтування необхідності державного регулювання продовольчої сфери, інструментів макроекономічної політики держави і регулювання вітчизняного аграрного сектора, оцінки державної підтримки аграрного сектора, результати реформування та приклади аграрної політики окремих розвинутих країн світу.
МЕТА КУРСУ
Мета навчальної дисципліни – формування у здобувачів системи знань з аграрної політики, які відображають сукупні результати економічної діяльності країни та теоретичний інструментарій ринкового і державного регулювання аграрної сфери економіки.
Завдання вивчення навчальної дисципліни:
- вивчення теоретичних основ аграрної політики;
- обґрунтування необхідності державного регулювання в аграрному секторі економіки;
- характеристика державної підтримки аграрного сектора;
- аналіз результатів реформування та приклади аграрної політики окремих розвинутих країн світу.
Спеціальність
- 071 «Облік і оподаткування»
У межах цього курсу передбачається вивчення теорій щодо закономірностей розвитку економічних систем, економічних законів та принципів їх функціонування, дій людей, спрямованих на ефективне господарювання за умов обмежених економічних і природних ресурсів, особливості ринкових перетворень економіки України, сучасні процеси глобалізації економічного життя суспільства.
МЕТА КУРСУ
Мета навчальної дисципліни – формування у здобувачів системи знань про історичний розвиток господарств та економічної думки країн Європейської цивілізації та розуміння генезису та закономірностей функціонування економічних систем.
Завдання вивчення навчальної дисципліни:
- формування сучасного економічного мислення та світогляду здобувачів;
- забезпечення засвоєння здобувачами знань з історичного аналізу економічних процесів.
Для здобувачів початкового рівня (короткого циклу) вищої освіти
Для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти
Спеціальність
– 051 «Економіка»
Спеціальність – 076 «Підприємництво,
торгівля та біржова діяльність»
Спеціальність
– 075 «Маркетинг»
У межах цього курсу передбачається вивчення економічної основи соціальної структури суспільства: відносини між людьми у процесі виробництва, розподілу, обміну і споживання благ; притаманні їм економічні закони, що обумовлює соціальне становище людини у суспільстві на різних етапах його історичного розвитку.
МЕТА КУРСУ
Мета навчальної дисципліни – полягає у формуванні системи знань про економічні відносини, як суспільну форму виробництва, проблеми ефективного використання обмежених виробничих ресурсів і шляхи забезпечення суспільних потреб у різних суспільно-економічних формаціях.
Завдання вивчення навчальної дисципліни:
- вивчення загальних засад економічного життя суспільства;
- вивчення закономірностей розвитку економічної системи, механізму дії економічних законів і використання їх людьми у процесі господарської діяльності;
- визначення принципових рис основних соціально-економічних систем і напрямів їх еволюції.
Спеціальність – 073 «Менеджмент»
У межах цього курсу передбачається вивчення основних теорій державного управління, сутності державної влади та державного управління, особливостей державного управління в окремих сферах суспільного розвитку, аналіз ролі різних гілок влади у процесі державного управління.
Мета
навчальної дисципліни – формування у здобувачів сучасного
мислення та спеціальних знань у галузі управління на національному та
регіональному рівнях; набуття умінь та формування компетенцій, необхідних для
виконання функцій та реалізації повноважень органів державної влади і місцевого
самоврядування.
Завдання вивчення навчальної дисципліни:
- обґрунтування теоретико-методологічних засад формування загальнодержавної та регіональної політики;
- означити закономірності управління на державному та регіональному рівнях;
- охарактеризувати особливості державного управління в різних сферах суспільного розвитку та на різних рівнях;
- визначити методичні та організаційні основи управління розвитком суспільства;
- охарактеризувати існуючі моделі державного управління, вітчизняну систему та структуру органів державної влади та органів місцевого самоврядування, їх компетенції;
- обґрунтувати законодавчі та нормативно-правові засади діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування.